BMW 335D 2010 Steg 2 - 1

BMW 335D Steg 2+

En bil vi har sett ofta, tillhörande en kund och tillika vän till oss på firman. Inne för en justering av mjukvaran.
 
Den har blivit uppgraderas lite då och då i etapper, men den är troligtvis inte färdig ännu. 
 
En 335D som har DPF, EGR och flaps delete har blivit uppgraderad med preppade turboaggregat och en bättre intercooler för att framtidssäkras.
BMW 335D 2010 Steg 2 - 2
… vi väntar med spänning på en uppgradering till en R90 pump
Original: 286hk / 580nm
Steg 2+: 400-420hk / 750-800nm (uppskattning än så länge)
 
Custom mjukvara, tillverkad ”in-house” så klart. 
 
Förutom att göra justeringarna för de nya aggregaten (switchover points, wastegate duty och laddtrycksprofil m.m) så försökte vi även att kräma ur ytterligare effekt. Men R70 pumpen var inte tillräcklig för att medge det. Så vi väntar med spänning på en uppgradering till en R90 pump.

Tech nerd. Computers, cars, new frontline technology. Audiophile.